מאיזה גיל מומלץ לבנות כושר גופני?

בנייה של כושר גופני לא מחייבת רישום לחדר כושר או השתתפות בפעילויות אינטנסיביות. כושר גופני נמדד דווקא בפרטים הקטנים. הוא משפיע על איכות החיים שלנו מינקות ועד בגרות וניתן להיעזר בו על מנת להימנע מפציעות, מחלות וכאבים. הכושר מורכב ממהירות, זריזות, כוח, גמישות, סיבולת שרירית, שיווקי משקל ועוד. הוא מאפשר לבצע פעילות עצימה ספציפית ויש לו השפעה חיובית גם על הפעילות המוחית.

באופן עקרוני, הגיל המומלץ לתחילת אימון בחדר כושר לדוגמא הוא 6. זה גיל בו ניתן להירשם רק לחדר כושר המותאם לילדים ותחת פיקוח של מדריך עם הסמכה ייעודית. בשאר חדרי הכושר ניתן להירשם רק מגיל 16 ובכפוף להצגת אישור מרופא משפחה. בנייה עצמאית של כושר גופני מתחילה מוקדם יותר אך גם היא מחייבת מעורבות מקצועית.

מה הקשר בין מעלית ביתית לבניית כושר?

מומלץ לבנות כושר גופני מהרגע בו לומדים לעמוד על הרגליים. אפשר לעשות זאת בצורה פשוטה אם משנים את הרגלי החיים ומראים דוגמה אישית לילדים. הנה כמה דרכים לבנות כושר גופני ללא הוצאה כספית ואפילו מבלי לשים לב:

א. ויתור על מעלית ביתית – גרים בבית אם מעלית? אתם לא חייבים להשמש בה כל הזמן. נסו לוותר מדי פעם על מעלית ביתית כדי בניית כושר - מאיזה גיללרדת ולעלות ברגל. הרגילו את הילדים לעשות פעילות כזו ותוכלו לעזור ליציבות שלהם בטווח הקצר והארוך.

ב. הליכה במקום נסיעה – נסו לשלב כמה שיותר הליכות בחיי היום יום. בקשו מהילדים לבוא איתכם להליכה וותרו על השימוש ברכב. כך תוכלו גם לשפר את הכושר הגופני וגם לחסוך בהוצאות דלק.

ג. החלפת התפריט התזונתי – כושר גופני לא בא לידי ביטוי רק בפעולות הפיזיות שאתם מבצעים. עליכם לשים לב לתפריט התזונתי ולהחליף אותו לכזה שכולל מרכיבים חיוניים. בקשו מהילדים את חוות הדעת שלהם והתחילו לבנות את הכושר מגיל צעיר.

לסיכום, הפרטים הקטנים עושים הבדל גדול ומשפיעים על הכושר הגופני לא פחות מדברים אחרים. זכרו זאת והקפידו על תהליך מסודר של בניית כושר.