מאיזה גיל ניתן להיכנס לסאונה?

סאונה פינית מעניקה שורה ארוכה של יתרונות לגוף ולנפש, אך היא לא מיועדת לכל גיל. ההמלצות ברוב מכוני הספא קובעות הגבלה של כניסה לסאונה מגיל 16 ומעלה ולעיתים גם מגיל 18

סאונה היא סוג של מרחץ אדים בחדר המכיל אוויר לח או יבש ובטמפרטורה גבוהה. המטרה של סאונה היא לעודד הזעה מוגברת. מקור הסאונה בפינלנד ולכן המושג "סאונה פינית" מתייחס לדגם הקלאסי והרגיל. יחד עם זאת, מבחינת הגבלת גיל אין הבדל בין הדגמים השונים. ברוב מכוני הספא, חדרי הכושר והמרחצאות נקבע כי מותר להיכנס לסאונה מגיל 16 ומעלה בלבד. יתרה על כך, יש מקומות בהם ניתן להיכנס לסאונה רק מעל גיל 18.

הסיבה שבזכותה רוצים להיכנס לסאונה קשורה ליתרונות הבריאותיים שלה. סאונה לא רק מעודדת הזעה, אלא גם תורמת לגוף ולנפש במגוון רחב של היבטים:

א. שרירים – החום הגבוה בתוך הסאונה משחרר אנדרופינים וכך מרפה את השרירים. הסאונה מומלצת לאחר אימון רפואי וספורטאים משתמשים בה גם במגרשי כדורגל וכדורסל. הסאונה מדכא כאבי פרקים לאחר אימוני סיבולת, היא מפחיתה לחץ על השרירים ומחסלת רעלנים כגון חומצה לקטית.חדר סאונה מעץ

ב. מתחים – מחקרים מצביעים בבירור על הקשר בין שהות נכונה בסאונה לבין שחרור מתחים. הסיבה לכך היא שמדובר על מקום חם, שקט ומבודד. לא נהוג לשוחח בתוך הסאונה והחום אחראי על שיפור הסירקולציה של מחזור הדם.

ג. קוסמטיקה – סאונה מנקה את העור ומחדשת את התאים המתים. זיעה עמוקה המתרחשת בתוך סאונה פינית לדוגמא גורמת לעור להיראות מצוין כבר אחרי דקות בודדות. מבחינה קוסמטית, שהות בתוך סאונה עדיפה על שימוש בתכשירי טיפוח מלאכותיים. הסאונה מנקה את הנקבוביות בעור, מעניקה לו רכות ואפילו עוזרת להעלים פצעי בגרות. זו סיבה נוספת לביקוש לשהות בתוך סאונה בקרב בני נוער.

כללי בטיחות לשהות בתוך סאונה פינית

ילדים, בני נוער ומבוגרים חייבים להישמע להוראות הבטיחות במכוני הכושר והספא. להוראות הבטיחות יש משמעות מיוחדת בהקשר של סאונה. ראשית, מי שעומד להיכנס בפעם הראשונה לסאונה צריך לקבל הסבר מטעם המדריכים במקום. עליו להתכונן לאוויר לח וערפילי שיש בסאונה רטובה ולטמפרטורות של עשרות מעלות שיש בתוך סאונה יבשה.

שנית, יש לשמור על הניקיון כדי למנוע החלקות, נפילות ופגיעות פיזיות. חשוב להקפיד על רמת ההיגיינה האישית ולהשתמש במגבת לפני הישיבה. מומלץ לשתות לפחות שתי כוסות מים לפני הכניסה לסאונה ועוד שתי כוסות מים אחרי השהות בחום. בנוסף, אסור להגזים עם השהות בתוך הסאונה וכדאי להימנע מביקורים תכופים שאינם עולים בקנה אחד עם המצב הרפואי.

לסיכום, נערים או נערות מעל גיל 16 מוזמנים לנסות את היתרונות של סאונה. בגילאים מוקדמים יותר עדיף להימנע מהזעה מוגברת ויש להקפיד על כללי הבטיחות.